sobota, 20 czerwca 2009

Lemoniada arbuzowa



Kilka ciepłych dni ostatnio zainspirowało mnie do zrobienia czegoś mocno chłodzącego - stąd pomysł na lemoniadę. Jak na zawołanie na stronie Marthy Stewart znalazłam ten świetny przepis i po prostu musiałam go wypróbować :)Połączenie arbuza z cytrynami wypadło na prawdę dobrze. Użyłam mocno dojrzałego, bardzo słodkiego arbuza w związku z czym ograniczyłam ilość cukru z przepisu. Efekt - bardzo orzeźwiająca lemoniada o smaku arbuza z wyraźnym akcentem cytrynowym, pycha :)

Składniki:
- 2 cytryny, pokrojone na ćwiartki,
- filiżanka listków mięty,
- 5 łyżki brązowego cukru (jeśli arbuz jest bardzo słodki, około 3 łyżek)
- ćwiartka wypestkowanego arbuza (ja użyłam około 1,5 kg)


Sok z cytryn wycisnąć do dużego dzbanka. Dodać cukier, miętę i wyciśnięte ćwiartki cytryn. Mieszać drewnianą łyżką do czasu, aż cukier się rozpuści.

Arbuz zmiksować na gładką masę, następnie przecedzić przez drobne sitko.


Dobrze wymieszać oba składniki w dzbanku, podawać schłodzone!

Smacznego!

1 komentarz: