sobota, 11 lipca 2009

Piwo imbirowe



Jakiś czas temu w restauracji miałam okazję spróbować piwa z sokiem imbirowym. Zasmakowało mi ono bardzo i od tamtej pory polowałam w sklepach na syrop imbirowy. W sumie jest on w miarę łatwo dostępny, przynajmniej w dużych supermarketach. Dzisiaj jednak nie miałam go pod ręką, ale za to miłam kawałek świeżego korzenia imbiru. Postanowiłam więc przygotoać prosty syrop i spróbować go natychmiast! Muszę powiedzieć że zimne piwo z takim syropem to prawdziwa gratka, smakowało mi zdecydowanie lepiej niż z kupnym. I już mnie korci, żeby wypróbować go w innych koktajlach :)

Syrop imbirowy

Składniki:
- pół szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
- pół szklanki zimnej wody
- pół szklanki cukru
- korzeń imbiru (ok. 2cm) obrany i pokrojony w plasterki

Wszystkie składniki wlej do rondelka i podgrzewaj mieszając, aż do rozpuszczenia cukru. Odstaw syrop do ostygnięcia. Przechowuj w lodówce do 5 dni.


Piwo imbirowe

Składniki (dla 1 osoby):
- syrop imbirowy
- 0,3l piwa

Do szklanki wlej ok. 5 łyżek syropu, dopełnij zimnym piwem. Podawaj natychmiast :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz